sunnuntai 12. helmikuuta 2017

Enemmän Pokémon. Vähemmän peli.

Viime aikoina olen kokenut muutosten tuulten puhaltelevan blogini lävitse. Päädyn yhä useammin kirjoittamaan Pokémon korteista kuin videopeleistä, joiden keräilyä käsitteleväksi blogiksi olin blogini aluksi, ehkä, enemmän tarkoittanut.
Vaikka aiheilla on tapana rönsyillä, keskittyä milloin mihinkin minun mieltäni sillä hetkellä painavaan asiaan. Mutta koska blogini aiheet ovat täysin verrannollisia oman elämäni sen hetkisiin keräilyyn ja peleihin liittyviin edesottamuksiin ovat Pokémon kortit päässeet valtaamaan alaa.


 
Todellisuudessahan blogini suunnan muutos kertoo minun itseni muutoksesta. Kortit antavat minulle nyt sen minkä joskus sain videopeleiltä ja niitä ennen elokuvilta. Löydän itseni yhä useammin selaamassa netin myynti ilmoituksia jotka käsittelevät Pokémon kortteja kuin metsästämässä halpoja keräilyversioita peleistä joista olen joskus haaveillut. Sama pätee uutuuksiin, olen enemmän kartalla ja kiinnostunut tutkimaan uusia kortteja kuin julkaistavia tai jo julkaistuja pelejä.
 
Tässä taannoin laitoin laatikossa lojuneen Ps3:ni myyntiin jää nähtäväksi meneekö konsoli kaupaksi. Konsoli on pysynyt matkassa mukana sillä verukkeella, että ehkä joskus palaan vanhempien pelieni pariin. Sitä päivää ei tule. Olen kuitenkin enemmän keskittynyt Ps4n tarjontaan nyt ja tulevaisuudessa.
 
Siinä missä pelien kiinnostus arvo laskee vuosien edetessä Pokémon korteilla se tuntuu säilyvän. Vaikka kokonaisen setin saakin kasattua sen kasaaminen ja omistaminen tuottaa aivan erilaista tyytyväisyyttä. Niiden ääreen on helpompi palata vaikka vain katselemaan saavutustaan ja niillä on enemmän tilaa laajentua.
 
Videopelit eivät tietenkään ole poistuneet elämästäni, enemmänkin asettuneet kortti harrasteen rinnalle. Tulen varmasti vielä turinoimaan jostakin keräilyversiosta..... luultavasti jostain uudemmasta pelistä jota kohtaan olen tuntenut pakottavaa paloa... God of War IV on luultavasti tällainen peli jonka hankkimista en voi jättää välistä....ja Final Fantasy XII The Zodiac Age.
Mutta muuten en oikein osaa sanoa.... O.o
 
Pelit kuten Elder Srcolls ja Fallout sarjat, Final Fantasyt, Bioshock, Dark Souls ja Bloodborne. Tulevat ehkä aina olemaan pelejä joiden pariin on mukava palata, jotka aina tuntuvat tarjoavan jotain uutta, sisältöä, tutkittavaa ja antavan tarvittavaa haastetta. Jollain tavalla niistä on tullut osa minua.
 
Vaikka Pokémon kortti settieni loppuun saattaminen tuntuu nykyään usein junnaavan paikallaan olemalla samalla niin lähellä mutta silti niin kaukana, niiden kerääminen tuntuu enemmän keräilyltä. Niistä osaa olla aivan eritavalla... ylpeä...
 
 

Olen myös harkinnut vaihtoehtoa , että jaan blogini kahtia. Toiseen pelejä ja toiseen Pokémon kortteja käsittelevään blogiin. Mutta koska epäilen peli aiheiden pysyttelevän enemmän taka'alalla voisi toisen blogin päivitys välit olla todella suuria. Joten ehkä tyydyn vain tekemään pieniä muutoksia oman profiilin infoboxiin.
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti